2016. július 14.

48. kritika - Haszontalan macska mesék

Bonjour!
Nagyon sajnálom a sok késést, megpróbálom kiküszöbölni az ilyeneket, de nem mindig sikerül...
Köszönöm a rengeteg kattintást, a feliratkozásokat! :3 30 (!) embernél járunk, ami fantasztikus, ugyanakkor meg sem érdemlem! Köszönöm! 

Előszó
FIGYELEM! Most a megértéseket kérem, mert van egy 'kis' probléma a bloggal. Az író jelenleg csak szerző és a designerére vár, aki vissza tudja állítani rendszergazdává őt. Így kérlek, ne nagyon várjatok tőle most semmilyen frissítést az oldalakon, ha mégis tud bejegyzést kitenni, az azért van, mert szerzőként tud újat írni, azonban az előzőeket nem tudja szerkeszteni, nincs 'joga' belépni az oldalakba. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a VÖRÖSKE: Veszélyes játék volt!

Fejléc
A képen nagyon sok részletet nem tudok kivenni, mégsem válik az egész egy össze-vissza kavalkáddá. A két macsek tökéletesen passzol a címhez és a fejlécen is jól vannak elhelyezve. A felső macskától jobbra a könyvek is helyet kaptak, hiszen a blogon több sztori is jelen van. Én legalábbis azzal kapcsolom össze. Szintén ugyanattól az állattól tekintve balra ott van egy ablak, ezt még ki tudom venni. A cím fölött is látható a sok gyertya, alatta a virágok és valami számomra ismeretlen lény. Még körbe látok néhány villámot, de ezen kívül nem sokat tudok mondani a fejlécről. Az egész annyi kisebb képből áll, túl rengeteg szerkesztésen, hogy a nagyja felismerése már nem megy nekem. A címhez két betűtípus lett használva, külön-külön mindkettő megállja a helyét, így együtt azonban nekem nagyon tetszik! A 'Lusta kuckó'-t csak a linkből ismerem, valójában még nem tudom, hogy mi köze a bloghoz, valószínűleg csak a cicák miatt került oda. Viszont rájövök, amint elolvasom a történeteket!
Értékelés: 5/5*

Design
A design a fejléchez hasonlóan csodálatos, ugyanazokat a színeket kapta meg az egész. Az oldalsáv itt is balra található, ezzel Zsazsi blogja azok közé került, amiknek ez jól is áll. Igen, tudom, ez hülyén hangzik, de sok olyan oldalt láttam már, ahol ez nem állt jól. Az első modul az információkat tartalmazza, illetve a jogos szöveg is helyet kapott. Ezután jön az 'Egérutak'; a menü első pontja a 'Mesélők', ahol az eddig kikerült történeteket vannak felsorolva. Jelenleg van egy kis csúszás, viszont ezt már mondtam, hogy miért, nem lenne fair, ha ezért levonnék! A 'Történetek/Fülszövegek' azt hiszem kikövetkeztethető, itt vannak a rövid leírások, szereplők. Aztán jön a 'Bemutató videó', ahol egy trailert kapunk. Na most, az elején furcsán néztem, amikor megjelent a lányka, és vigyorogva néztem tovább, amikor a videó megerősítette, ez a történet nem róla fog szólni. Az édes kis zene eltűnik, egy pörgősebb jön helyette, amit egyébként imádok! Megismertem azt a furcsa lényt is a fejlécről, úgyhogy már azzal kapcsolatban sincs hiányérzetem. Ezután pedig kapunk öt történetről egy kis ízelítőt, különböző zenékkel. Felhívja a figyelmet a készítő, hogy lesznek más sztorik, majd pár információ után vége a videónak. Ezt követi a menüben az 'Elismerések', ami szerintem tudjátok, micsoda, csak úgy, mint a 'Kritikák'-ról, a 'Jelentkezések'-ről, illetve a 'Szomszédos kuckók'-ról. A modulsávban ott van még az 'A kuckó lakói', ami a feliratkozókat takarja, a 'Nyervogik' a csevegőt, a 'Macskakaparások' pedig az előzményeket. Van még egy kép, ami az egyik legnagyobb hirdetőfelületre visz, a Blogoljra.
Értékelés: 5/5*

Történet
A történetekből rengeteg van, így a címeket látjátok csak, mellette pedig az értékelést. Nem cincálom szét az értékelés, hanem egyben, összességébe írom majd le a gondolataimat.
  • Hangtörténetek: Ezek azok a bejegyzések, amik a kedvencek között vannak! A maga egyszerűségével levett a lábamról és egy rosszt szót nem tudok kinyögni. 
  • Addig, amíg meg nem öregszünk: Oké, kétségtelenül ez lett a kedvenc sztorim. Azt hittem, a démon ki akarja nyírni szegény lányt, erre kiderül, hogy miatta változik meg. 
    Látomások: Tudom, pofátlanság ennyivel lezárni, de tényleg csak annyi jut eszembe erről a történetről, hogy egy igazi mese!
    Ünnepek világában: Annyira édes volt ez a történet, egy rossz szót nem tudok mondani! És azok a nevek! :')
    Álmomban már láttalak: Azt hittem, valami aranyos, romantikus történet vár rám, erre egy robotzsaru letartóztat egy piti büntetésért egy lányt és ennyi. Persze a sztori jó, csak én csalódtam. 
    Tavaszlakók: Az első gondolatom elolvasás után: Ez most komoly? Kíváncsi vagyok végül sikerül átkelnie főszereplőnknek, vagy ott ragad a többiek nélkül. :3
    Bemutatkozom: Ez az a rész, ahova nem nagyon tudok írni! Olvasás közben végig bennem volt egy gondolat: Te jó isten! A szavak alapján sokkal felnőttesebb emberre gondolunk és ez nagyon hülyén hangzik, mert nem emberről van szó. De akkor vegyünk úgy, hogy én egy pici cicára gondoltam először, aztán rá kellett jönnöm, hogy a beszéde alapján egy felnőtt állat. Igen. Még mindig nagyon hülyén hangzik, viszont a véleményem attól még ez.
    A munkavadász Zokni-manó kalandjai: Az első link itt sem működött, azonban szerencsére a többiről tudok írni. Valahogy azonnal a szívemhez nőtt a történet és nagyon hamar a végére értem! 
    Az Erdő legendája: Maga a prológus nagyon érdekes lenne, bár így is érdekel a folytatás, de nem vagyok teljes mértékben megelégedve. Sokszor volt zavaros a történet, gyakran ugrott be a gondolat, hogy most ő akkor állat vagy ember. Legelőször az okozta a félreértést, hogy kezek és lábak voltak írva. Szerintem egy állatnak csak lába van, de lehet, én gondolom rosszul.
    Karácsonyi lidércnyomás: Az első gondolatom a befejezés után, hogy ez igazságtalan. Nem fair, hogy minden így alakult. Sherrill nem tehetett arról, hogy őt szállták meg, ahogy a két gyerek sem, mégis meghaltak. Ugyanakkor nagyon érdekes volt a történet, akárki kezd is neki, baromi gyorsan a végére ér. Eleinte zavaró a lény beszéde, ahogy meg van fogalmazva, azonban a végére hozzászokik az ember. Hű, nem is tudok mit mondani, baromira megtetszett ez a történet! :3
    Ablakgyilkosság: Kétségtelenül az egyik legbizarrabb és legjobb történet, amit valaha olvastam. Életemben nem találkoztam még ablak szemszöggel, leírni is furcsa. Maga a sztori egyedi, élvezetes és bár főszereplőnk olyan dolgokat is elmondott, amiket nehezen tudhatott meg, így tökéletes. Ha nem tudtuk volna meg, ki a behatoló, miért ment, akkor értelmetlenné válik a történet, hiszen mindenki mást képzel bele. Én speciel a vége nélkül azt hittem, hogy egy macska szemszögből látjuk, hogy valakit megölnek, mégsem így lett. Szóval bizton állíthatom, kellett a vége!
    Mindeközben a kuckóban: Azt hiszem, ezek voltak a legjobb történetek! Nem volt nagy esemény egyikben sem, azonban kicsit jobban megismerjük a karaktereket! Itt már azért előfordult néhány hiba, de nem vészesek.
    Minőségi forradalmak: Ez a történet valamiért olyan semleges nekem. Voltak részek, amik tetszettek, azonban a legtöbb nem tudott megnyerni magának. A helyesírás itt volt a legrosszabb az összes sztori közül, azonban itt is csak egy látványosabb baki volt. 
    Megtörtént eset alapján: Az előző pár szavas címet én el se olvastam és a Negyven forint olvasása közben biztos voltam benne, Zsazsiról szól a történet. Persze utána észrevettem, hogy megtörtént eset, de na! Minden könyvmollyal legalább egyszer előfordul egy hasonló szituáció. A másik történet nekem túl laposnak tűnt a többihez képest, bár kétség kívül van benne fantázia. 
    Hapci! Hupsz! Szerelem!: A címmel kicsit gondban vagyok, hiszen c-vel meg sz-szel írva is láttam a blogon. A történet azonban nagyon megtetszett, eltérő a véres, illetve fantasy és hasonló sztoritól, ami jelen van a blogon.
    Halálszín köntösében: Érdekes történet. Morbid ugyan, de megvan a maga varázsa ennek a várakozásnak. Mert eljön az idő, amikor már csak erre a pillanatra várunk.
    Szótárazó: Samantha története nagyon aranyos volt és a klisé sem volt annyira zavaró. Tetszett az a plusz 'szál', csak még érdekesebbé tette a szülők vitája. Bruce sztorija érdekesen van megszerkesztve, így könnyebben át tudta adni Zsazsi adni a lényeget. Az a 'pár' mondat egy egész életet mutatott be, egy ember jobbá válását. Mikhael és Zack története először elég lelombozó, azonban a végére egy csodálatos sztori született. Ennél a háromnál is volt pár helyesírási hiba, de egyik sem egetrengetően szörnyű. 
    Látomások: Sajnos egyik link sem hozott be semmit, csak egy automatikus üzenetet, egy erről nem tudok írni. 

Összességében
Bár a cím nagyon jó, azért csalóka is. Az elején nagyon sokszor merült fel bennem, hogy akkor ebbe most hol a macska, mert a cím mindig bevillant olvasás közbe Persze ez egy idő után eltűnt, de azért mégis jelent volt, hiszen a végére mindig került egy kis macsek Zsazsi jóvoltából. A bejegyzéseknél beállítanám a szövegeket sorkizártra, így sokkal szebb a külalak. Persze nem vonok le ezért pontot, mert mindenkinek más kényelmes. A történetek kevés hibát tartalmaznak, és azt hiszem, már mindent leírtam, amit tudtam. Ha érdekel a történet, less be az íróhoz.
Értékelés: 10/8

Miért pont ez? Mert annyi történet van, hogy a pörgősségét tudtam csak figyelembe venni. 


Interjú Zsazsogó Nyápliccal

Honnan jött a cím ötlete?
"Az írói álnevem macskás hangzásából adódott, hogy valamiképp beleszövöm a blog címébe is ezt a szálat, és mivel tavaly novemberben még csak múló szeszélyek tűnt az egész, ezért került fel a Haszontalan és a - Kuckó nevében - Lusta is. A mesék pedig a "rendszerre" hivatott utalni. :3"

Alapból több történetet terveztél a blogra, vagy elkezdtél egyet, aztán ihletet kaptál a következőhöz és írni kezdet?
"Eredetileg sem egyet terveztem, hanem több rövidet, hogy minél több témában és formában kipróbálhassam magam, és ne kelljen azon gyötrődnöm, hogy esetleg olyanba nyúlok, amiről később kiderül, még túl nagy falat nekem történet hiteles leírása vagy érzelmek átadása, esetleg szimplán messze áll tőlem a téma. Aztán az ihlet hamar magával ragadott."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Sok éve már, hogy először tollat, avagy ceruzát ragadtam, meg nem mondanám a pontos dátumot. Négy éve szántam rá magam az első novella író versenyre és az interneten, ezen a néven bő fél éve publikálok."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Hali!

    Szavakba se tudom foglalni, hogy mennyire - jó, nem semmi, csodás - szuper érzés volt, mikor reggel felnéztem. Se egy e-mail, se egy ChatBox üzenet, aztán felnéztem az oldalra és itt volt a kritikám. Millió köszönet érte. Még ha csak pár mondatban is foglaltad össze a történetekre a reakcióidat, huh, majdnem az összeset elolvastad! Elképesztő vagyok!
    A hiányzó bejegyzések okai megint olyan Zsazsis bénázások mint a szerzővé sorvadásom. Ha kész történetet a piszkozatokon keresztül tettem ki, minden javításnál frissítette magát az adott napra, szóval, ha ez a frissítés túllépte az egy hónapot, váltott az url-je és a régin már nem volt elérhető. ^.^" Mire rájöttem az okára *rolleyes*
    Én agy ötször néztem végig a trailert, mikor kézhez kaptam - végig vigyorogva. Örülök, hogy másból is ezt a hatást váltja ki :D
    A Tavaszlakókra nem csak neked volt ez a reakciód ;) Egyszer talán, ha ihletet kapok hozzá, folytatom, bár Pettyesképű eleddig csak rövid történeteket mesélt.
    Igen, a Bemutatkozom-nak valóban van egy kis félrevezető felhangja, hisz mindenki feltételezné, hogy vagy rólam az íróról fog szólni, vagy valamelyik macsekról. A szabadvers (Finy Petra írta), amiből az ihletet és a formát merítettem is ugyanezt a címet használja, és a sok töprengés után végül én is ezt adtam neki. :'3
    Az Erdő legendájának is sikerült rátapintanod az egyik legingatagabb részére. Átgondolom még, hogyan tudnám egyértelműbbé tenni, hogy a testük az emberéhez hasonló. És igen, a Minőségi forradalmakban is teljesen igazad van. Jött az ötlet, nagyon megtetszett, de az idő múlásával rá kellett jönnöm, hogy csak olvasni szeretek efféle történeteket, megírni még nem tudom. azért feltűrt ingujjal újra és újra nekiülök, hátha sikerül felpörgetnem vagy lezárnom. Félbehagyni már csak büszkeségből se szeretném XD
    Amint sikerül elég lelkierőt összegyűjteni, átnézem ismét a történeteket - tervezett volt már egy ideje -, és amit tudok javítok bennük :)

    És a dal - muszáj és-sel kezdenem a mondatot hogy mutassa lelkes felindultságomat -, Lindsey Stirling *.* Nem mondom, tetszik a választásod! Utána gyorsan - amolyan nosztalgiaként - végighallgattam a Skyrimet is :'D

    Köszöni még egyszer a kritikádat továbbra is hűséges olvasód, Zsazsi :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsazsi!
      Elnézést, hogy nem szóltam, de elég későn tudtam csak kitenni, mivel a család korán lefeküdt, így telefonon kellett befejeznem az értékelést!
      Igen, tudom, hogy javítani akarod a hibákat, írtad is, de őszintén szólva, fogalmam sincs már, hogy megemlítettem e a kritikában:D
      Igen, Lindsey egy istennő *.*
      Köszönöm, hogy türelmesen vártál ♥

      Törlés