2016. április 28.

Ti választottátok #11 - Milyen a tökéletes kritika blog az olvasók szerint?

Bonjour!
Őszinte leszek, teljesen kiment a fejemből a bejegyzés, ugyanis az elmúlt pár napom a matek tételek körül forgott, körülbelül 4-5 órát azzal foglalkoztam egy nap. De most itt vagyok, ahogy a következő cikk is, jó olvasást! 

Előszó
Nos, ez a bejegyzés, az eredmény és maga a kérdőív számomra is fontos, azt hiszem, ez érthető. Néhány kérdést tudatosan azért tettem fel, hogy vajon jónak tartja-e a többség azt, amit én csinálok, és sokszor eléggé megnyugtattatok, ezért köszönet! ♥ Elég későre jár, szóval nem is akarom húzni az időt, hagyom, had álljatok csak neki.



Az eredmény
Ahogyan a múltkor is tettem, először megmutatom az eredményeket, aztán rátérek a személyes véleményemre, szépen, sorban. Nos, akkor lássuk is!
  1. Neked fontos, hogy a blog tulajdonosa(i) kedvesek legyenek az olvasókhoz?
    • Igen, szerintem ez elvárható. - 37 válasz
    • Teljesen mindegy, ha hol ilyen, hol olyan. - 4 válasz
    • Nem, kit érdekel, ha bunkó(ak)? - 1 válasz
  2.  Mennyire fontos, hogy válaszoljon/válaszoljanak a kommentedre, üzenetedre?
    • Számomra nagyon fontos, hogy reagáljanak rá, így úgy érzem, törődik/törődnek az olvasókkal. - 21 válasz
    • Számít, de meg tudom érteni, ha nem válaszol, nem csinálok belőle gondot. - 21 válasz
    • Hidegen hagy a válasza. - 0 válasz
  3. Fontos, hogy kifejtse a véleményét az író?
    • Igen, azt szeretem, ha részletesen leír mindent. - 39 válasz
    • Inkább csak térjen ki a hibákra, hogy tudjam, min kell változtatni. - 3 válasz
    • Nem akarom látni a hibákat, dicsérjen a kritikában! - 0 válasz
  4. Mennyit szeretsz várni a kritikára?
    • Nem érdekel, ha összecsapott a kritika, csak legyen kész pár napon belül. - 1 válasz
    • Egy-két hetet, csak legyen egy elfogadható hosszúságú, vagy épp terjedelmes kritika. - 12 válasz
    • Nem baj, ha sokat kell várni, csak legyen részletes. - 29 válasz
  5. Kritikánál mi fontosabb neked?
    • A design-os része. - 2 válasz
    • A fejléces része. - 1 válasz
    • A történetes része. - 25 válasz
    • Mindegyik fontos. - 13 válasz
  6. Az előzőeknél vannak a fontosabb részek, de ha nem megfelelő, válassz innen!
    • Fejléc és design - 2 válasz
    • Design és történet - 10 válasz
    • Történet és fejléc - 10 válasz
  7. Fontos, hogy tudd, körülbelül mikor lesz kész a kritikád?
    • Igen, szerintem így korrekt! - 9 válasz
    • Ha sokan vannak előttem, egy körülbelüli időpont jó lenne. - 19 válasz
    • Nem, teljesen mindegy. Ha kész, szóljon! - 13 válasz
  8. Te szoktál reagálni a blogod kritikájára? Miért? - Csak néhányat szedtem ki, mivel majdnem ugyanúgy fogalmaztak sokan!
    • "Igen, mert az író dolgozott vele, rászánta az idejét, így ennyi minimum megérdemel."
    • "Igen, mert nekem sem esne jól ha írnék egy kritikát és semmi visszajelzés nem lenne rá. Ha foglalkozik/időt szán a blogomra, alap hogy megköszönjem és írja rá pár szót."
    • "Úgy gondolom, a kritikaírónak is fontos a visszajelzés. Ha mást nem, egy "köszönöm"-öt mindenképpen megérdemel, hiszen időt szakított a blogom elolvasására, illetve annak véleményezésére."
    • "Igen szoktam reagálni, hiszen ha valaki veszi a fáradtságot, hogy írjon a blogomra, akkor én miért ne venném arra, hogy megköszönjem a munkáját és esetleges magyarázatokat adjak egy-egy észrevételére?"
    • "Nm érdekel, hogy a kritika éppen leszólta vagy dicsérte az eddigi munkálataimat, attól még az illető sokat dolgozott a kritikával, így azért megérdemli, hogy válaszoljak. Nem vitatkozom vele, ha több hibát is talált benne, akkor nem hordom le a sárga földig, hanem megköszönöm, hogy észrevette mindezt, és megpróbálok javítani a hibákon."
    • "Szoktam, hogy lássa, hogy elolvastam, és nem hiába dolgozott vele annyit. Ha már ő volt olyan kedves, hogy megírta a kritikát. úgy korrekt, hogy legalább megköszönöm. Nekem még a szokásom külön reagálni egyes részekre, de az nem olyan fontos."
  9. Szerinted fontos, hogy reagáljon mindenki a saját története kritikájára?
    • Igen! - 36 válasz
    • Nem, minek? - 6 válasz
  10. Ha lenne még valami, amire nem tértem ki és fontos neked, kérlek, írd meg!
    • "Szerintem fontos, hogy a kritia írója, ne legyen elfogult, mindenképp az igazat írja le. És szerintem még az is fontos, hogy ne csak jó dolgokat vagy rosszakat írjon a blogról, hanem vegyesen, mert biztos, hogy jó és rossz "tulajdonság" van benne." - Alap dolog, hiszen így fejlődhet igazán az ember, köszönöm, ezt el is felejtettem!
    • "Szerintem, saját tapasztalatból, a kritikaírónak nagyon jól tud esni, ha látja, hogy megfogadják a tanácsait és nem csak a falnak beszél." - De még mennyire, hogy igaz!
    • "Ha ilyen alapvető dolgokat nem tudsz nem legyél kritikus." - Édes, drága kisszívem! Mindig oda van írva, hogy cikkhez kell, de köszönöm a tanácsot! :)
Összegezve
Lehet, a többségnek már elege van abból, hogy a kérdések között mindig ott van az a bizonyos "Kedvesek legyenek-e, avagy sem?", viszont én nagyon fontosnak tartom. A magyar nyelvben annyi szó van, és akik szeretnek írni -márpedig az is benne van a pakliban, amikor nekiállunk blogolni-, miért ne fogalmazhatnánk kulturáltan, még ha nem is egyezik a véleményünk, nem tetszik valami, és a többi? Persze vannak rosszabb napok, ilyenkor egy-egy csípősebb megjegyzés belefér még, viszont a teljes bunkóság számomra elképzelhetetlen.
Nos, ez is gyakran előforduló kérdés nálam, és bár én szeretek mindenre válaszolni -úgy érzem, így fair, ez van!-, mégis megértem, ha valaki nem teszi meg. Azért örülök, hogy itt senki nem döntött a harmadik opció mellett, szerintem elég szemét dolog, ha elvárjuk, hogy a mi üzenetünket olvassák el, de választ nem várunk.
Oké, a részletes mindenkinél mást jelent. Szoktam látni kritikás oldalakon, hogy van, aki az összes hibát kigyűjti vagy csak párat és kijavítja az író helyett. Legalább azt hiszem, így van, nem sokat töltök más oldalakon, ne hogy befolyásoljanak. Én viszont nem szeretem ezt a megoldást. Szerintem a kritikaírók feladata olyasmi, mint a bétáké; segítik az író(ka)t, csak kicsit máshogy. Elmondják a véleményüket, hogy mi tetszik benne, min kéne változtatni, rávilágít a nyelvtani vagy helyesírási hibákra. Ezért nem szoktam minden hibát kijavítani, mert ha egy írónak azt javasolják, hogy nézze át, akad benne hiba, nincs olyan, hogy nem teszi meg. Szerintem, akit igazán érdekel az írás, az vagy átolvassa, vagy megkér valakit. De ez változó, ez csak az én véleményem. Az sem jó, ha csak a hibákat mutatjuk, mert úgy tűnik, mintha más nem is lenne a történetben... Az utolsó választ pedig csak azért szúrtam bele, mert mindig a jó, a rossz és a kettő közti választ próbálom beírni, hogy aztán dönthessen mindenki kénye-kedve szerint. És bár tudtam, hogy nem lesz senki, azért a lelkem mélyén tartottam attól, hátha valaki mégis bejelöli, szóval örültem a nulla kattintásnak!
Na az ötös kérdés volt az én mentsváram! Sokszor parázok, hogy vajon meddig tűritek a hosszú időszakot. Persze kevesebbnek tűnik, hiszen "folyton" jönnek, mégis, mikor meglátom, milyen régen kérték, azért szarul érzem magam. Ez a kérdés is részben kíváncsiságból került be, de sokkal jobban érdekelt, hogy vajon mi a megszokott, és úgy látom, jobban szeretik az írók, ha részletes.
A hatodik kérdésnél számomra az első két opció volt a buktató. Utálom, mikor valaki fontosabbnak tartja a külcsínt a tartalomnál, viszont, ha nem a "szokványos" az oldal kinézete, akkor úristen van. Úgyhogy inkább az utolsó kettőnek örültem, főleg, mivel a többség is erre szavazott! Szerintem a harmadik a természetes, azonban inkább a negyediket választanám, mint az egyest, kettest.
Ez csak a rend kedvéért került be, nem is tudom, talán a design és történet érdekelne, hiszen én magam csinálom mindkettőt.
Jártam már pár kritika blogon, mielőtt úgy döntöttem, nyitok egyet, de egyiken sem láttam ilyen várólistát, mindig csak limitet. Szóval az én kicsiny agyacskám eldöntötte, hogy ezt én találtam ki, úgyhogy elég kíváncsi voltam, vajon mit válaszolnak a kitöltők. Persze nekem sem sikerül mindig időben végezni, de ez most a suli miatt van, nyáron  úgyis baromi nagy sebességre kapcsolok, hogy behozzam magam. Nem is tudom, talán az első kettő lehetőség közül választanék, a harmadik áll távolabb tőlem ezek közül. Viszont nagyon megnyugtató, hogy az emberek így gondolják, mert legalább tudom, hogy nem feleslegesen bújom a naptárat, mikor felírok egy rendelést!
A nyolcadik kérdésre nagyon kíváncsi voltam, ugyanis a rendelők fele, talán háromnegyede, de inkább a kettő között van azok száma, akik köszönetet mondanak. Lehet, úgy tűnik, felfújom, azonban ahogy már fent is említették páran: mi is dolgozunk vele.
Sajnos az utolsó kérdésnél voltak páran, akik úgy gondolták, felesleges reagálni egy kritikára. Nos, ezzel nem lehet mit tenni, ez van! Én csak biztatok mindenkit, hogy minimum egy köszönömöt írjanak azoknak, akiktől kapták az értékelést, mert szerintem nem csak nekem aranyozza be a napomat.

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése