2016. április 24.

39. kritika - A varázslat világa

Bonjour!
Nagyon-nagyon hálás vagyok a 13.683 megtekintésért és a 22 feliratkozóért! ♥ Tegnap megszületett a rólam szóló oldal, enyhén szólva meglepő volt, milyen sokatokat érdekelt. De nem is húzom tovább az időt, hagyom, had térjetek rá a kritikára!

Előszó
Eredetileg nem ez a kritika következett volna, azonban gondjaim adódtak a meghívóval, nem lenne elég időm a blogra, így hát csináltam egy gyors cserét. Bocsánat, amiért csak most került ki, azonban sulis programokkal volt tele az elmúlt két napon, na meg családival, úgyhogy örülök, hogy kicsit letehettem a seggem. Nos, akkor ideje abbahagyni a dumálást, és itt is van a következő kritika! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenegyedik volt!

Fejléc
A háttér pontosan azt a színt kapta, ami a fejlécen is megjelenik, így még misztikusabbá válik a kép, amit imádok benne! Az első dolog, amit ezután csináltam elég hülyeség, de kíváncsi voltam a holdakra. Mivel láttam, hogy több van, hogy van hat kicsi, illetve egy nagy, azonnal arra tippeltem, biztos ezzel szimbolizálta Elena a lányokat és a képességeiket, de tévedtem. Nem vonok le ezért pontot, bár szerintem úgy tök jól nézne ki a fejléc! A holdakat amúgy imádom rajta, a kastély pedig arra a helyre utal számomra, ahol jelenleg a főszereplőnk is van. A farkasokat még nem egészen értem, miért is kerültek rá, majd erre még visszatérek a történetnél. Az Eiffel-torony is érthetetlen számomra, viszont a lány a fával nagyon jó választás volt! Akárkit jelölhet a sztoriból és egy kis rejtélyt is ad a fa neki. A hátteret nem nagyon lehet kivenni, azonban így tökéletes! A farkasok mögött lévő nagyon halvány hold akár a hetedik lány erejének is elmehetne, de inkább amolyan védelmezőnek tűnik, így az állatok körül. Oké, tudom, biztos most hülyéztetek le, amiért össze-vissza beszélek, de tényleg ezt juttatja eszembe! A cím betűtípusa passzol a fejléc eleganciájához, illetve a történet gyors tempójára. Az alatt lévő szöveg egy kis extra kedvet ad a történethez, bár én nyomtam volna egy szóközt a pontok után. Ha a blogon nézzük meg a fejlécet, akkor olyan, mintha az író neve a levegőben lógna, amit imádok, még plusz varázslatosságot kap tőle a blog!
Értékelés: 5/5*
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSQaz7EFFP7sJIwYuYSFbSYOEXPCe3hNTmwFSMBR3k7SB2bqKuOH6MPpLxylt1oF0lPkoJa0-j4BUcIPtFUeGMeP0eb7feHORhoUUCk-s-ifAMTMAihZLFB9-quLlmE2GbiZmWBAJQp4E/s1600-r/1.png

Design
Oké, ilyet még nem láttam, minden elismerésem Satin Urlé! Akkor nyílnak csak ki a kis fülecskék kétoldalt, ha rávisszük az egeret, azonban kis csík mindig jelzi a jelenlétét. Kezdem a jobbon találhatóval, ahol az első modul a 'FÜLSZÖVEG'. Itt csak egy-két vesszőhibát találni, azonban áttenném normálisra a szöveg, a dőlt betűktől valamiért most jojózik a szemem, bár lehet, hogy a fehér színe a ludas. Ezután jön a 'CHAT', ahol a feketés-kékes szöveget kicserélném a blogon uralkodó árnyalatok valamelyikére. Emellett pedig tennék egy keretet neki, a modulsávot és a tartalmat elválasztó szín szerintem jó lenne ehhez, de ez a része igazándiból emberfüggő, csak egy ötlet. Az oldallátogatós modulhoz nincs mit hozzáfűznöm, a feliratkozósnál azonban nagyon érdekes, hogy  -ha jól ismerte fel a nyelvet a fordító-, lengyelül van a cím, ilyet még nem láttam! Aztán a balon az első modul a menü, ezen belül a legelső a 'Fejezetek'. Itt nincs elmaradás, az összes eddigi rész fel van sorolva. A 'Szereplők' nekem is nyújtott új infót, ugyanis a karakterek milyen természetfeletti lények szérumát kapták meg, vagy éppen minek születtek. A történetben ez nem mindig derült ki, de majd visszatérek erre hamarosan. A 'Cserék' szerintem egyértelmű, hogy mit tartalmaz, az 'Információk' pedig csak az általános tudnivalókat takarja, viszont itt megemlíteném a jogokat. Az 'Egyebek' már több mindent foglal magába; itt vannak a könyvborítók, a díjak, a kampányok. Engem csak az előbbi érdekel, szóval a modulsáv további kivesézése után kezdeném is. Találni még egy fordítót, ami meglepően jó, rosszabbra számítottam. Aztán már csak egy bloglista jön, ahol Elena további oldalai vannak feltüntetve.
Szóval a borítók; nekem egyik sem tetszik, bocsánat, de tényleg így van! A háttérből semmit sem lehet kivenni, a színe pedig megállapíthatatlan, ami kicsit lehangolja azt, aki meglátja. Az elején a lányok nincsenek teljesen rajta, félig el vannak tüntetve, viszont nem érte el a megfelelő hatást és így rontja az összképet. Ráadásul az óra is bezavar, felesleges oda, illetve eltakarja a két karaktert. A hátlapon a fülszöveg sorai el-elcsúsztak, így elcsúfítják borítót. Az író neve túl sokat szerepel, elég lett volna az elejére tenni, a hátuljára pedig odatenni az órát. Persze ahhoz hely is kéne, amit megoldhatunk azzal, ha fentről levesszük a címet. A fedőlapon is megváltoztatnám a címet, túl sok betűtípus egy szöveghez! A könyv gerince azonban nagyon tetszik; az óra ott fent nagyon jól be lett illesztve, a felirat is jó, azonban az 'Elena'-nak máshogy kellet volna rá kerülnie, nem passzol az egészhez az a betűtípus.
A második borító már valamelyest jobban tetszik, de itt is vannak hibák. Az elején a színek túl sok árnyalata jelenik meg, elütnek szerintem egymástól. A cím és a szerző itt nagyon jó, tökéletes választás, azonban a 'világa' szócskát is az előzőekhez igazítanám. A lent lebegő lányt nem tettem volna oda, inkább a könyvet emeltem volna ki jobban, amit így részben eltakar. A kéz, amin a kis lény ül, szintén jó döntés, bár feljebb helyeztem volna el, ezzel nem adva helyet a lehunyt szemű lánynak. A mellette elhelyezkedő alakot viszont beljebb raktam volna, kicsit nagyítva. Ezáltal a szöveget is el lehetett volna fordítani és áttolni, hogy a teteje jól látszódjon. A bolygó vagy hold, vagy akármi legyen az, nagyon szép arany-sárga árnyalatban van, ehhez igazítottam volna az egész fejlécet, illetve az elforduló lányhoz. A hátlap tökéletes lenne, a háttere nagyon passzol a történethez, azonban leszedném az írót és a címet, vagy a betűtípust változtatnám, mert az nem megy hozzá. A gerince elég furcsán lett a két laphoz szerkesztve, a háttér viszont jól el lett találva. A cím betűtípusa jó, ott a színt változtatnám meg kékre, az írónál azonban szintén nem tetszik a típus, de jobb, mint az előzőnél.
Értékelés: 5/3,

Történet
A történettel sok problémám volt, a legkönnyebben javíthatóval kezdeném. A sztori haladtával becsúszik egy szemszögváltás, ami elég nagy gond. Mindenképpen változtatnék ezen, nem sok részt kell átírni. Oké, tévedtem, van ennél egyszerűbb gondom is: a nyolcadik fejezet. Különkiadás, ez oké, viszont esemény szempontjából a mi történetünk előtt volt tizennégy évvel. Ezért nem adnám neki a nyolcadik fejezet jogát, bár ez részlet kérdése. Az egész olvasása közben furcsa érzésem volt, mintha még csak most fejlődne ki Elena íráskészsége -vagy hogy mondják ezt a profik. Néha úgy éreztem egy érett lány ír, néha azonban gyerekessé vált a gondolkodásmód és a beszéd. Minden sértés nélkül, igyekszem finoman fogalmazni, hogy még véletlenül se tűnjön annak! Ha a gyerekek beszéltek, vagy Hope gondolatai jelentek meg, akkor is előfordultak érett mondatok, azonban az éretlenek a felnőtteknél jelentek meg igazán. Ők sokkal logikusabban gondolkodnak, jobban átgondolják a döntéseiket. Már említettem, hogy a szereplőknél mennyi mindent megtudhat az olvasó. A történet ebből a szempontból nem elég részletes. Szó nem esett még arról, milyen szérumot kaptak a lányok, hogy az őrzőik hogyan éltek, a múltat is szeretném jobban megismerni. Furcsa számomra, hogy úgy keresgélik a lányokat, hiszen tudnák hova mentek tizennégy éve, egyértelművé válik, hogy meg kell figyelni őket. A hét szérum is felesleges, ha összekeverik a hat másikat, bár logikusabb így, ahogy van. Éppen ezért különös, hogy nem Jessica tanítja meg mindenre Hope-ot, hanem a többi őrző, mivel ők is képesek a varázslatra. Néha voltak elírások, olyan szereplőket említett beszélni Elena, akik elvileg éppen nem ott tartózkodtak, de egyszer még Holly is össze lett keverve Hope-pal, ami azért kicsit nagyobb hiba. A helyesírással is volt itt-ott probléma, a legáltalánosabb az elírások mellett a 'mint' elől lehagyott vessző. Összességében nem olyan rossz a történet, csak lehúzza a helyesírás, a pontatlan kidolgozás, de azt hiszem, ez a kezdetekkor általában mindenkinél megjelenik. Elena! Remélem nem vettél semmit rossz néven, úgy érzem most nem sikerült olyan szépen fogalmaznom, mint általában, ha így érezted, akkor bocsánat! Ne hagyd abba az írást, mert látszik, hogy egy kis gyakorlás és sok olvasás után még jobbá válhatsz! Ha érdekel a történet, kukkants be a blogra!
Értékelés: 10/4

Miért pont ez? "I feel (...) the world I'll turn it inside out"


Interjú Elena Diana Moonnal

Kicsit hirtelen jött ez az egész varázslatos világ, nem sokat tudunk még róla. Elárulsz a történet haladtával többet is a két világról és a köztük zajlott konfliktusról?
"Később biztosan, de mivel a szereplő se tud róla még sokat, ezért az olvasók se."

Ha jól emlékszem a harmadik fejezet után váltottál szemszöget. Tervezed az előzőeket átírni?
"Gondolkodtam rajta. Valószínűleg igen."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Huh...Nem tudom, talán egy-két éve. Több blogom is van, név szerint: A Jég Hatalma, Hope Kritika és Design és Démonok tánca. Van még kettő, az egyik még nem nyílt meg (Szellemek Dala), a másik pedig még készülőfélben van."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés: