2016. március 12.

32. kritika - The House of Fear

Bonjour!
El sem hiszem, de már 10.137 megtekintésnél és 22 feliratkozónál jár az oldal! Nagyon-nagyon hálás vagyok.

Előszó
Az utóbbi időben egyre nehezebben írom meg a kritikákat, általában nem tudom, mivel is indíthatnék itt az előszóban, mert a pénteki-szombati napomat tudom csak felhasználni, szóval nagyon nincs is mit mondanom. Pedig ez a kis bevezető segít mindig a bejegyzésekben, de hát ez van! Igyekszem gyártani a kritikákat, kérdőíveket, lassan pedig ígérem, visszatérek a régi rendszerre! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a negyedik volt!

Fejléc
Bár nem gondoltam volna, a szürkés-kékes-narancsos színvilág nagyon jól mutat, utóbbi szín pedig nagyon jól kiemel néhány részletet. Scarlett gyönyörű a képen, tökéletes választás volt ez a kép, valahogy elegánssá, hercegnőssé teszi a lány személyiségét, az arca mégis keménységet sugároz. A címnél tetszik a betűtípus, illetve a narancssárgával való kiemelés, mégis furcsállom. 'The House ofear' olvasható, és még mindig nem értem, hogy ha 'of Fear' szerepel a legtöbb helyen, itt miért lett egybevonva a két szó. Ennek ellenére nagyon jól el lettek helyezve, a fehérrel való kifakítás pedig nagyon jó mögötte. Oké, eddig próbáltam húzni az időt, hogy ne kelljen a háttérre rátérnem, mert fogalmam sincs, hol kezdjem, de akkor megpróbálom folytatni. Az egész mögött/előtt, mindenhol máshogy látszik, végig háló látható, ami őszintén szólva nem tetszik, szerintem elrontja az összhangot. A lány fejétől balra egy kastélyszerű építmény van, ami a történet színhelye, és a lépcső is megjelenik itt, illetve a másik oldalon, ami szintén nagy jelentőséggel bír. Érdekes a kastély alatt megbújó szoba, elsőre észre sem vettem, azonban jó ötlet volt odatenni. A kép jobbján is van egy épület, amit nem egészen értek, hogy mégis minek tudható be, de jól mutat, szépen meg van szerkesztve. A gyertya számomra az épület és a történet sötétsége ellen lép fel, viszont nem tudnám megmondani, mégis mi van a kép alján, sok mindenre hasonlít, mégsem tudok pontos képet, alakot kivenni. A néhol felbukkanó virágminta nagyon tetszik, feldobja a képet. Összességében egy nagy szép munka, egy-két apró hibával.
Értékelés: 5/5
Sajnos a kepfeltoltes.hu-ra feltett képeket már nem tölti be, ezekkel nem tudok mit csinálni, elnézést! 

Design
Általában nem szeretem a két modulsávot, sokszor nem mutat jól, itt azonban nincs ilyen gond. Jobb oldalon az 'Információk'-kal kezdünk, amiről nincs mit mondanom, talán a betűk méretét növelném egy picit. A 'Már a múlté' modul az archívumot takarja, ahol színek passzolnak, azonban a méret miatt alig látszik, ezt növelném. A 'Statisztika' az értelem szerű, nem tudok mit írni róla. Ezután jön a csevegő, aminél tetszik, hogy nincs cím, de feljebb tenném az infók alá. Végül az 'A házban maradtak' jön, ami az író és a béta profilját tartalmazza. Bal oldalon a 'Szobák' az első modul, amely az oldalakat tartalmazza. A szereplőknél csak egy kép található a karakterekről, amin a név is szerepel, én azonban hiányolom a többi embert. Csak ketten szerepelnek itt, pedig sokkal többet ismerünk meg az első pár részben. A fejezeteknél sincs minden rendben, a harmadik fejezetig van felsorolva, azonban már egy különkiadás, illetve egy rész is kikerült azóta. A jelentkezéseknél képek vannak betéve, de a méretük szerintem túl nagy, az eredeti, érdemesebb egy adott méretet kiválasztani, szebb a külalak. Még egy modul van itt, a 'Lakók', ami a feliratkozókat takarja, nem tudok mit mondani erről sem. Bár a szöveg és modulsáv hátterébe van egy kis átlátszóság, mégis tökéletesen 'fed', illetve a szaggatott vonalak is különlegessé teszi az oldalt. Nos, akkor jönne a trailer. Mikor megláttam, hogy az karakterek helyett igazi emberek adják a hangot, nagyon megörültem, hiszen ilyet még nem láttam. Ez a boldogság azonban hamar elmúlt, amikor elkezdtem nézni a kisfilmet. A hang hol hangos, hol halk, néha talán még el is csúszik. A feliratos képeknél pedig mindig eltűnik a zene. Nekem egyáltalán nem tetszett, de ki tudja, lehet, valakinek tetszik. Eddig azokról beszéltem, amik voltak, szóval most megemlíteném, hogy mennyire hiányolom a fülszöveget, mert elolvastam pár részt, mégse tudnám megmondani, mi a legfőbb szál, erre mindjárt ki is térek.
Értékelés: 5/4

Történet
Nagyon haragszom Leonára, két okból. Az egyik, hogy a fülszöveg hiánya miatt nem igazán tudja az ember, hogy mire számítson. A másik pedig, hogy úgy érzem, több ötletet is összekutyult, mintha az ő fejében sem állt volna össze. Na jó, talán volt egy harmadik ok is: az első másfél fejezetet végig untam. Egyszerűen nem kötött le, nem volt bennem az az érzés, az 'Aha, én most nem teszem le a telefont!'. Aztán fokozatosan kezdtünk haladni, és bár nem sok rész került fel, mégis rengeteg dolgot tudunk. Ennek ellenére, itt egy újabb indok, amiért haragszom az írónőre. Olvasás közben annyira bele tudja magát élni az ember, de mindig valahogy kizökkentem. Túl töményen kaptuk meg az információkat, sokszor nagy lehetőségeket kihagyva. Kicsit utalok a történetre, bocsánat, de most tényleg muszáj! Egy átkozott házba kerülnek a főszereplők, ahol találnak pár jegyzetet. A múlt történéseit csak úgy simán leírta Leona, pedig Ivan papírjaiban is le lehetett volna írva, ezáltal izgalmasabbá válik a történet, nem csak úgy megkapjuk az infót, hogy emészd meg. Az érzések nehezen jelennek meg, én nem igazán tudtam átérezni. Néha azonban akadt meglepő pillanat, amikor beleborzongtam a leírásokba. A környezetet eddig többé-kevésbé el tudtam képzelni, bár inkább a horror filmek miatt, mintsem a sztoriban leírtak miatt. Jó lenne, ha ilyen részek is belekerülnének, feldobná a blogot. A szereplőkről eddig semmit nem tudtunk meg, talán egyedül Catherine múltjából ragadunk meg egy pillanatot. Azonban ennél a résznél is csak néztem, hiszen végre belelendültünk a visszaemlékezésbe, erre véget ér, befejezetlenül. Jaj, istenem néha utálom ezt a pontozás dolgot! Egyszerűen nem érzem teljesnek ezt a blogot, minden rész végén azt éreztem, hogy hiányzik valami, de az a gond, hogy még megmondani sem tudnám, mégis mi az! Helyesírási hibába ritkán ütköztem, tőmondatokkal szintúgy. Végeredményben annyit tudok mondani, hogy nem lenne rossz a történet, azonban úgy érzem, maga az író sem rakta még fejbe össze az eseményeket, és ez az, ami leginkább elrontotta számomra a blogot. Ha megtetszett a blog, olvass bele.
Értékelés: 10/5,

Miért pont ez? "No hope, no love, no glory / No Happy Ending."


Interjú Leona Zoe Pierce-szel

A blogon nem találtam fülszöveget, mi ennek az oka?
Még nem kaptam választ!

Nem egészen tiszta még előttem, pontosan mi is a történet fő szála, hiszen néha elkalandozunk. Kiderül ez majd valahogyan?
Még nem kaptam választ!

Mióta írsz? Van más blogod?  Ha igen, mi a címük?
Még nem kaptam választ!

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése