2016. március 5.

31. kritika - Haláli nyaralás

Bonjour!
Nagyon hálás vagyok, hogy 21 (!!) feliratkozónál tart a blog, illetve a 9853 megtekintésnél! ♥

Előszó
Jesszusom, el sem tudjátok képzelni milyen nehezen írtam meg ezt a kritikát! A hat napos suli miatt egyszerűen behülyült a szervezetem, és egyszerűen nem hajlandó bármit is csinálni. Fáradtság lenne a neve? Ki tudja? A lényeg, hogy végre kész a kritika, a kihívásba is belekezdtem, hamarosan pedig meg is látjátok ennek az eredményét! Remélem. Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenegyedik volt!

Fejléc
A fejléc nem a tipikus 'elvárt' példány, ami nem is lenne gond. Azonban a képek csak egymásra vannak pakolva, felnagyítva pedig látszanak néhol a fehér részek a széleken. Ha mindenképpen ilyen fotókat szeretnénk összerakni, akkor is érdemes valami keretféleséget adni neki, de a legjobb, ha egy gyakorlottabb ember varázsol a képekből valamit. A cím betűtípusa jó, azonban a színe nem illik a bloghoz, illetve alig látszik néhol.
Értékelés: 5/0

Design
Hű, nem is tudom, hol kezdjem! Bár zöld az egész blog, nekem valahogy mégsem passzolnak az árnyalatok össze. A lapnak egész jó színe van, talán azt sötétíteném egy kicsit. A modulsáv hátterét is ilyenre állítanám be, illetve a kettő mögé bedobnék még egy lapot, hogy keretet adjon az egésznek. Természetesen ennek a háromnak a színét összeegyeztetném, vagy épp egyformává tenném. Látni, hogy a szöveg lapja köré egy vékony, élénk csík került, amit én eltüntetnék, ezáltal szebb lenne az összkép. A háttér egész jó, nekem tetszik, azonban illenie kell a laphoz, így hacsak nem hozzá illő színt állítunk be, lecserélném ezt a képet. A dátum és a cím színét én megváltoztatnám, az élénk lapháttér miatt alig látszik a fehér. A modulsávban legfelül találjuk a megtekintéseket, amiket én lejjebb helyeznék, hiszen van ennél fontosabb modul is; ezután jönnek a feliratkozók, erről nem igazán tudok mit írni. A menüben találhatóak a "Szereplők", itt fel van sorolva a legtöbb karakter, ahol az "ellenséges" lányokról nincs semmit feltüntetve. Bár a történet szerint Napsi utálja őket, talán a valós életben is, én mindenképp írnék róluk is, hiszen a sztoriban vannak, illetve szerves része ennek a blognak. A 'Fejezetek'-nél csak a hatodik részig vannak kiírva a részek, a maradék ötöt is érdemes ide tenni, ha már van ez az oldal. A link színét pedig megváltoztatnám, a lila szín eléggé elüt a zöld szín kavalkádtól. Ezeket kívül csak a 'Magamról', illetve 'Blogarchívum' van, amikhez csak annyit tennék hozzá, hogy a sárga színt megváltoztatnám, ez is segít az összhangon! Mindenképp betennék egy csevegőt, ami megkönnyíti az üzenetek átadását. Egy információs, na meg jogokat feltüntető modulnak is helyet adnék, mindkettő fontos eleme a blogger világnak, legalábbis szerintem.
Értékelés: 5/2

Történet
Igyekszem nem sértőn fogalmazni, de muszáj most is azt írnom, amit érzek: nekem ez túl... hogy is mondjam... gyerekes. Persze ez nem az író hibája, egyszerűen valamikor -magam sem tudom mikor-, elértem arra a pontra, hogy az ilyen táboros sztorik nem fognak meg. A blog olvasása közben folyamatosan csak haladtam, azonban nem volt bennem a 'Jaj istenem, mi az isten lesz??', de a 'Oké, ez szar, muszáj olvasni?' gondolat sem. Megmaradt a középső kis sávban, amikor az ember élvezi, hogy olvashatja, viszont itt meg is állunk. Ha egy fejezetet befejeztem, nem éreztem késztetést, hogy azonnal belevágjak a következő, nem kapkodtam el. Ezért is utálok ilyenkor értékelni, mert egyszerűen nem tudom eldönteni, vajon velem van baj, és más élvezi-e az ilyen blogokat. A történet egy szimpla kirándulásról szól, amibe bár vannak pillanatok, amikor nevettem, azért nem volt gyakori. A főszereplőnket mindenki Napsinak hívja, nekem pedig rengeteg időbe tellett, mire rájöttem, talán Napsugárnak a becézése. Éppen ezért tartom furcsának, hogy míg a szereplőnk menüpontba mindenkinél a teljes neve van, aztán zárójelben a becézés, ennek a karakternek nincs ott. De vissza a történetre! Az események túlságosan szét vannak bontva, és az idő sem stimmel néhány helyen, hiszen az adott cselekmény nem mindig jönne ki az eltelt percekben, vagy épp túl sok hozzá. Helyesírási hibák akadnak, de a történet haladtával szerintem kissé kevesebb lett. Néha becsúsznak tő-, vagy felesleges mondatok. Voltak pillanatok, amikor nem értettem a tanár viselkedését. Én úgy vettem észre, hogy ilyen kiruccanások alkalmával a tanárok szigorúbbak, jobban figyelnek az osztályra, így amikor egy gyerek, esetleg több -gondolok itt Angiékra-, szófogadatlan, ordítani kezdene, és rendre intené őket. Vagy csak az én osztályfőnököm volt ilyen, ki tudja? Nos, ha érdekel a történet, less be az oldalra.
Értékelés
Ha komolyabb korosztályba tartozol: 10/3.5
Ha még élvezed az ilyen sztorikat: 10/6.5

Miért pont ez? Mert energikus és fiatalos!


Interjú Piper H. Carterrel

A történet egy valóban megtörtént események alapján íródott?
"Igen, valóban "megtörtént" ez a tábor. De nem mindent úgy írok, ahogy történt, kiszínezem a történetet, hozzá teszek pár dolgot. Egyedül csak a programok és a szereplők maradtak változatlanok (a szereplők közül pár ember kivételével mindegyiket átneveztem)."

Talán csak én voltam figyelmetlen, de nem rémlik, hogy meg lett volna említve a főszereplő neve. Mi ennek az oka?
"Meg nem említettem, igen. De ha jól emlékszem, a "szereplők" oldalon le van írva."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Történeteket már nagycsoportos korom óta írok, de persze pár oldalasak voltak és ugyan azzal a címmel íródtak. Komolyabban harmadikban kezdtem el írni, egyik barátnőmmel közösen írtunk egy történetet (amit már nem igazán folytatunk). Tavaly nyáron másik barátnőmmel történet írással ütöttük el az időt. Így született meg az én történetem, majd egy hónappal később elhatároztam, hogy egy blog formájában felteszem a netre. Még nincs más blogom, de lesz, aminek még az első fejezetét írom, ez a sztori "Deszka-bolondok" címen fog futni."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése