2016. február 7.

Ti választottátok #7 - Több blogod van egyszerre? Vajon jó ötlet ez?

Bonjour!
Megérkezett a következő bejegyzés, melynek témáját ti választhattátok ki. Eredetileg ma kritikát hoztam volna, ezt pedig holnap, azonban nem érkeztek meg a válaszok, így cseréltem a sorrendet! Az új szavazás hamarosan elindul, csak egy kis technikai gubanc van.

Előszó
Ez a téma hirtelen felindulásból született meg. Egy elég hosszú nap után, nyűgösen, egy nagy kupac tanulnivalót abbahagyva kezdtem el böngészni a blogok között egy kis pihenés gyanánt. Nos, ebből az lett, hogy ahova betévedtem, szinte egytől egyig ezer éve tett ki részt, ami persze egy bizonyos szintig érthető. De amikor olyan indokokat is láttam, hogy 'Bocs, most a másik blogom csinálom, remélem, nem haragszotok, de azért nézzetek be, pussza', azért az kiakasztó. Oké, egy picit talán átköltöttem ezt a mondatot, viszont most nem ez a lényeg, hanem az okok. Egyszerűen csak olvasni akartam a történet folytatását és élvezni az adott blog varázsát, azonban egy másik miatt nem lehet. És ez olyan szinten kiakasztott, hogy azonnal beírtam ezt a lehetőségek közé, és a kérdőívet is rögtön legyártottam. Bocsánat, amiért ilyen hosszúra nyúlt az előszó, de ezt muszáj volt leírnom.

Az eredmény
Őszintén szólva egy kicsit sokkolt az eredmény. Mármint fel voltam készülve, hogy lesznek olyanok, akik majd a második kérdésnél bejelölnek számot, de az, hogy szinte mindenki? Az már egy kicsit durva szerintem, de előbb az adatok, aztán az összegzésbe kifejtem a véleményem!
  1. Hány aktív blogot vezetsz jelenleg? - Nekem semmi gondom nincs azzal, ha valaki több oldalt is vezet egyszerre, de ha csak állnak, azt sose bírtam. Az első két kérdés igazából összefüggő, majd az összegzésben megtaláljátok a számolásom végeredményét!
    • Egyet - 11 válasz
    • Kettőt - 9 válasz
    • Hármat - 5 válasz
    • Négyet - 5 válasz
    • Ötöt - 2 válasz
    • Ezeknél többet - 4 válasz
  2. Hány inaktív blogos van emellett? - Bár nem írtam be olyan lehetőséget, hogy nulla, azt hiszem egyértelmű volt, hogy akkor nem kell itt semmit bejelölni, amit meg is tettek néhányan.
    • Egy - 13 válasz
    • Kettő - 9 válasz
    • Három - 3 válasz
    • Annál is több - 2 válasz
  3. Mi az oka annak, ha szüneteltetsz egy blogot? - Amúgy is kíváncsi voltam, de az előző válaszok utáni összegzés után még gyorsabban kezdtem el olvasni az ide érkezett válaszokat.
    • Jött pár variáció, de akkor haladjunk sorba az okok között. Van, aki előre meg akar írni pár részt, ezért nem csinálja az adott blogot, ami számomra tök értelmetlen, mert közben simán folytathatná. A legtöbbször az ihlethiány felelős érte, vagy csak elmegy az ember kedve tőle. Ilyenkor merül fel bennem a kérdés: miért nem írják meg az emberek előre, és publikálják utána? Ha leállunk, akkor nincs gond, hisz csak a füzetünk vagy a gépünk várja a folytatást, így azonban több ember. Jöttek olyan válaszok, miszerint 'Nincs kedvem', ami a legkiakasztóbb számomra. Valamiért csak belekezdtünk, nem? Akkor ez miatt folytassuk is! Az időhiány még érthető indok, de ilyenkor is ugyanaz a kérdés merül fel bennem. Volt, aki azt a választ adta, hogy a társának nincs ideje, ami az ő szemszögéből már visszavezet az előző variációra. Van, akinek egyszerűen a körülmények adják, amik nagy része érhető is, így ezekkel nem tudok, és nem is akarok vitázni!
  4. Mindegyikkel egyformán foglalkozol?
    • Itt legtöbbször csak egy igen/nem/nagyjából választ kaptam, de azért néhányan kitöltötték. A személyes blogokra, design, kritika, vagy hasonló oldalakkal kevesebbet kell foglalkozniuk, mert többen vezetik. De akad olyan ember, aki az olvasók mennyisége, érdeklődése szerint választja ki, hogy melyikkel foglalkozzon többet, amit az agyam egyik része el is fogad. A másik része azonban azt kérdezi: miért? Ahol kevesebben vannak, ott miért kell többet várni? Ők akkor már nem is számítanak? Aztán van olyan, aki téma szerint dönt. Ha az egyik blogja olyan, hogy sok előkészülettel, munkával jár, akkor ott ritkábban tud részt hozni, ami teljes mértékben érthető.
  5. Ha szükséges a kérdés: Mi dönti el, hogy melyikkel foglalkozol inkább?
    •  Itt elég szélsőségesek a válaszok. Akad, aki a téma alapján dönt, ha könnyebb, azt csinálja. A legtöbben azt írták, hogy ahova előbb jön az ihlet, amit nem értek. Engem arra tanítottak, hogy csak akkor kezdjek bele egy történetbe, ha már teljesen kidolgoztam, és tudom, mit akarok írni; akkor miért hivatkoznak sokan az ihletre? Miért nem csak elméleti síkon létezik egy történet, ha pár rész után nem tudjuk hogyan tovább? Akadnak olyan bloggerek, akik több blogot vezetnek egyszerre, de beosztás alapján hol itt, hol ott ír meg előre részeket, így egyik sem áll le. Aztán ott van az a csoport, akik nem tudnák megmondani, hogy mi az oka. Tippelgetni tudnak, de határozottan kijelenteni egy indokot nem. Olvastam olyan válaszokat, ahol az olvasóktól függ. Ha sokan vannak, akkor előbb jön oda a rész. Aztán akad olyan, aki egyet kinevezett főblognak, amivel jobban foglalkozik, a többivel pedig egy kicsit kevesebbet.
  6. Körülbelül mennyi időt szánsz egy nap a blogodra?
    • Persze vártam az olyan válaszokat, hogy nem minden nap van az embernek ideje rá, amiket meg is kaptam, de ezekkel most nem foglalkozom, hanem a mellette lévő egyéni válaszokkal. Egy órától nyolcig terjednek a válaszok, de akad, aki a hétvégéje egy egész napját rá tudja szánni.
  7. Megbántad már valaha is, hogy egyszerre többe kezdtél bele? Miért? 
    •  A válaszadók itt két csoportra oszlottak szét. Az egyik csapat nem bánta meg, van idejük, vagy kevés bloggal rendelkeznek, és bírják a tempót. De a másik része az embereknek nagyon is megbánta. Rájöttek, hogy több blogot egyszerre nehéz vezetni, hogy egyszerűen nincs idő mindre. Van, aki ennek ellenére egy idő után hozzászokott az őrült tempóhoz, azonban akadtak olyanok, akik abbahagyták valamelyik blogot inkább, ezáltal az olvasókat is elvesztve.
  8. Szerinted mi a jobb? - Furcsa, hogy a másodikra senki nem kattintott, az első két kérdés miatt arra tippeltem, hogy lesz olyan, aki beklikkeli. Persze számítottam, hogy nem mindenkinek felel majd meg ez a két lehetőség, de mivel szerintem ezek a hangsúlyosak, ezért ezeket írtam csak be. Ha szöveges válaszra hagytam volna helyet, akkor úgysem mindenki válaszolt volna az adott kérdésre, vagy elkanyarodik más téma felé. Így azonban kiváltottam, hogy ki akarják tölteni a következő kérdést.
    • Ha egyszerre csak egy blogom van, maximum mellette elvállalok egy bétáskodást. - 24 válasz
    • Ha több blogot vezetek egyszerre, és (esetleg) mellette béta is vagyok.- 0 válasz
  9. Kérlek, fejtsd ki, miért pont ezt válaszoltad az előző kérdésnél.
    • Itt voltak baromi felesleges, értelmetlen válaszok, amik baromi fel tudják cseszni az agyam. Egyszerűen nem értem, hogy miért kell idióta válaszokat beírni, mint cica, vagy a miértre mertre felelni. Persze, hálás vagyok minden kitöltésért, de ezek hogyan is viszik előre a kutatást? Jaj, igen, tudom: sehogy. Oké, nem húzom fel magam még jobban, egy szar napon vagyok túl, ez pedig egy idegesítő dolog, amit a kérdőív készítők pontosan megértenek, majd egy másik bejegyzésben erre is sor kerül.
    • Nos, akkor a válaszok. A második és harmadik kitöltő adta meg szerintem az egyik legjobb választ: "Mert ha az ember bétáskodik, akkor sokkal kevesebb ideje jut, mint egyébként. Ha meg egyszerre vezetne még emellett több blogot is, az szerintem már túl sok lenne.", illetve "Mert egy blogra koncentrálni folytonos javítás mellett bőven elég. Sok blog sok probléma, és azért egy bétának nyilván nem hiányzik plusz probléma...". Ebben szerintem azért van igazság, hiszen elvesz az időnkből, amit onnantól kezdve nem tudunk másba fektetni. A többi válasz nagyjából megegyezett ezekkel, vagy csak a kérdőív egy-egy pontját bírálták, hogy szélsőségesek a válaszok, csak a szokásos. Egy ember válasza pedig nagyon tetszett, nem véletlenül, mert maximálisan egyetértek vele: "Mert akkor erre maximálisan lehet figyelmet fordítani, igényesen meg lehet csinálni, pláne ha kezdő blogger vagy, aztán majd lehet kezdeni egy másikat is kedv szerint.".

Összegezve
Szóval akkor először kezdjük a matekozással. A válaszoknál meg lehet nézni, hogy egy adott válasz mikor érkezett, illetve hogy milyen válaszokat adott az az ember, ki töltött-e mindent, és a többi. Nos, én ezek alapján levontam egy következtetést, ami a következő lett:
     Egy bloggal rendelkezők (11 ember)
          - Csupán kettő volt, akinek egyetlen inaktív blogja sincs.
          - Négy ember az egy aktív mellett szüneteltet egyet.
          - Kettő kitöltő két blogot hagyott abba.
          - Kettő válaszadónak három inaktív blogja van.
          - Egy pedig négy, vagy annál több blogot nem folytat jelenleg.
     Két bloggal rendelkezők (9 ember)
          - Három válaszadó egyet sem szüneteltet.
          - Négyen abbahagytak egy blogot.
          - Egy kitöltőnek két inaktív oldala van.
          - Egynek pedig négy, vagy annál több is van.
     Három bloggal rendelkezők (5 ember)
          - Két ember nem szüneteltet egy blogot sem.
          - Egy válaszadó egy inaktív oldallal rendelkezik.
          - Ketten pedig kettőt hagytak abba.
     Négy bloggal rendelkezők (5 ember)
          - Két ember nem tudott választ adni erre a kérdésre, nincs félbehagyott blogjuk.
          - Ketten eggyel álltak le.
          - Egy ember pedig hármat szüneteltet.
     Öt bloggal rendelkezők (2 ember)
          - Mind a két kitöltőnek két inaktív blogja van.
     Hat, vagy annál több bloggal rendelkezők (4 ember)
          - Két ember egy blogot szüneteltet.
          - Ketten pedig kettő oldalt hagyott félbe.
Összesen 36 ember töltötte ki ezt a kérdőívet, és ha az 'Annál is több' válasznál csak néggyel számolok, akkor is negyvennyolc szüneteltetett blogról beszélünk! Ez pedig minden szépítés nélkül elég nagy szívás! Sosem értettem, hogy miért jó belekezdeni egy blogba, ha utána belekezdünk egy másikba és közöljük, bocs, a másikat jobban szeretem, azt írom. Ha én egyszer ezt szeretem, itt akarom a folytatást olvasni, nem ott. Persze, nem mondom, hogy ne csináljunk több blogot, de akkor foglalkozzunk is minddel, nem igaz? Én ezen nagyon ki tudok akadni. Mindenki azt mondja, írj magadnak, de szerintem ez hülyeség. Ha valaki magának akar írni, akkor megteszi egy kis füzetecskébe, vagy a gépén. De akkor nem publikálja a csoportokba, és várja a véleményt. Mert onnantól kezdve már az embereknek írunk! Nincs olyan, hogy abbahagyom, hiszen egy nem hobbi szinten, hanem szakmabeli író sem mondhatja a kiadónak. Megvan a határidő, csináld meg, ez ugyanolyan, nem? Persze ez már javában az én véleményem, a kitöltőként már láthattátok fent. Nem tudom, hogy ki miért szeret írni, vagy mi motiválja. Viszont ha szeretjük, akkor ne adjuk fel egy történetünket, blogunkat se egy másik miatt. Mert akár látszik, akár nem, az olvasó ott van minden blogon, eltérő számban. És ha már egy embernek csalódást okoz a blog félbehagyása, akkor már megéri folytatni. Sajnálom, ez a bejegyzés kissé érzelmes lett, de úgy éreztem, így lesz kerek. Régóta szenvedek már ezzel a témával, és jól esett végre leírni a gondolataimat. Ráadásul írás közben eszembe jutott egy újabb téma, szóval újabb kérdőív készült, amit ki lehet tölteni!
Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése