2016. február 21.

29. kritika - Shaphire

Bonjour!
Sajnálom még egyszer, hogy az előző értékeléssel csúsztam, de ezzel nem történik meg, hiszen már itt is vagyok. Igyekszem tartani a lépést a határidőkkel, illetve köszönet, amiért jöttök az oldalra nap, mint nap!

Előszó
A mai kritika egy kicsit különleges, ugyanis eredetileg Alexa nem ezt a blogot küldte nekem. Aztán jött a probléma: ez még nem tartalmazza a megfelelő mennyiségű részt. Szóval üzenetben megkaptam a következő részt, így a minimum három fejezet is megvan, én pedig igyekszem az értékelés során nem elmondani a még fel nem rakott tartalmát! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a második volt, azonban még csak az első került ki!

Fejléc
Hűha, fogalmam sincs, hol kezdjem; talán a felső saroknál lesz a legjobb! A két oldalon látható kacskaringós mintha kissé furcsa, a jobbon lévő azonban be tudott illeszkedni a képek közé, a ballal ellentétben. Az alatta található erdő tökéletes, remekül illik a fejlécre, ráadásul fontos szerepe van a történetben. Aztán alul ott van a tó, ami gyönyörűbbé teszi a képet, és szintén köze van a sztorihoz, nem is kicsit. A jobb oldalán aztán ott vagy elem, ami számomra még furcsa, fogalmam sincs, hogy mi lehet, azonban valahogy varázslatos, picit manós hatást nyújt. Elsőre észre sem vettem, hogy fölötte ott van egy csuklyás fazon, pedig egyfajta rejtelmességet ad a képnek. Középen a lány éppen befut az erdőbe, ami szintén egy ismert elem a történetből, a kapu pedig az Árnyas rengetegére, ahova Shaphire mindenáron el akart menni. Ez előtt pedig látni egy drótkerítést, ami nekem valamiért nem azt szimbolizálja, hogy oda marhára nem kéne belépni, inkább csábít, hogy az ember megtegye. Bár a nagyobb képen annyira nem látszik, így kicsibe annál tisztábban észrevehető a fénysugárnak ható effekt, amit a fejlécre tett a készítő, ami nagyon megtetszett, sokkal jobban feldobja a képet! A cím színe és betűtípusa jó, az alcím is nagyon jól el lett helyezni, kitölti a 'felesleges' helyet. Viszont a 'veszélyben' szó vége kevésbé látszik az effekt miatt, ezen kívül azonban nem találtam semmi hibát!
Értékelés: 5/5
http://i65.tinypic.com/2zpjon6.png

Design
Amikor megláttam az oldalt, leesett az állam, nagyon megtetszett a színek összhangja, a külalak. A fülszöveg található rögtön felül, aminek én nagyítanám a betűméretét, így nehéz elolvasni. A rövid kis szövegbe akad szóismétlés, illetve helytelen mondat, ezeket érdemes kijavítani! Az 'Útbaigazítás'-nál találhatóak a részek, ahol még csak a prológus van feltüntetve, gyorsan pótolnám. A kritikáknál ilyen hiba már nincs, itt fel vannak jegyezve, kik is írtak véleményt. Aztán a menü után jön az 'Információk', aminél a már említett betűméret az egyetlen hiba. Az ezután következő oldalmegjelenítéseket én lejjebb tenném, hiszen a feliratkozós modul, illetve a csevegő sokkal fontosabb. Éppen ezért kicserélném ezek sorrendjét, így nem kell annyit 'keresgélnie' a betévedetteknek! Aztán jön az 'Ez történt eddig', vagyis a blogarchívum, amit én otthagynék lent, az alatta lévő modullal! A 'Forrás'-ban fel van tüntetve, hogy kinek a műve a design, én ezt feljebb tenném, az információk környékére. Itt is hiányolom a trailert, illetve esetleg még könyvborítót is lehetett volna tenni, de nem létszükséglet egyik sem!
Értékelés: 5/5

Történet
A blogból még csak a második fejezetig volt szerencsém elolvasni a történetet, azonban ebbe is bele lett sűrítve rengeteg információ. Kezdetben féltem, hogy túl sok lesz, túl tömény, de mire a végére értem, még mindig csak olvasni akartam, egyszerűen nem tűnt soknak az átadott cselekmény, infóáradat. Kicsit zavaros még a külvilág, a háború kirobbanása, az okok, de ezt nincs jogom felróni, hiszen nagyon az elején jár a történet, ilyenkor ez benne van a pakliban. Többek között ezért se szeretek rövid történetet véleményezni, sok a kérdéses elem, hogy direkt, vagy csak véletlenül maradtak még ki. Konkrét fő szálat még nem tudnék mondani, egyelőre csak Shaphire próbál kitörni, az élet egy új oldalát megismerni, valahol máshol. Tetszik, hogy van valami, ami ott tartsa, és sajnáltam, hogy az érzelmek néhol csak minimálisan vannak kifejezve a történetben, mert itt nagyon jó őrlődést lehetett volna megírni. A második fejezetben persze kiderülnek dolgok, amik következtében a szereplők igazi arcát is könnyebben megláthatjuk, illetve Shaphire döntését is befolyásolják némiképp. A karakterekről még keveset tudunk, remélem, ez változik, illetve a már említett tájra is kíváncsi lennék. Helyesírási hibával nagyon ritkán találkoztam, tőmondat azonban néha előfordult, amit kiküszöbölhetünk egy egyszerű pontosvesszővel. Alexa gyakran használta ezt az írásjelet, néha rosszul. Fontos, hogy csak akkor tegyük ki, ha a két mondat valóban összefügg. Ha már egy újabb gondolat, akkor inkább hagyjuk. Sajnos nem tudok jelenleg többet írni, de ha érdekel a történet, akkor nézz be az oldalra!
Értékelés: 10/9.5

Miért pont ez? "I had wanted to go to a place where all the demons go (...) I'll survive"


Interjú Alexa McCartell-lel

Kérdés: Magáról a városról és a birodalomról, a háborúról nem sokat tudunk; ki fogsz ezekre a későbbiekben térni? /Második fejezetből következtetve/
Válasz: Igen, lesz egy külön menüpont, ami a "helyszínek" címet fogja kapni, s minden helyszínre kitérek majd.
Kérdés:  A válaszod elég érdekes, és egy újabb kérdést vet fel; hogyhogy menüben akarod megoldani, és nem a történetbe belefűzni?
Válasz: Mert úgy aki még nem olvasta, megtudhatja milyen a blogon lévő elképzelt világ.

Shaphire nem az a kényeskedő úrilány, ennek ellenére nem sokat tud a kinti világról. Ebből kifolyólag belekeveredik majd bármilyen kalamajkába?
"Shaphire mikor még kislány volt, háború dúlt az országban, és a családja többi tagja is életét vesztette, s azóta az apja, a király mindennél jobban védi. Megtámadják az erdőben, és teljes emlékezetét elveszti arról a napról."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Elég régóta, több blogom is volt, jelenleg egy fut, de van egy másik is, amin csak az első fejezet van meg, most privátra állítottam, de egyszer, azt is előveszem, s folytatom, de a címe 'SUMMER 97' , és egy lányról szól, szerelemről, stb."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése