2016. január 9.

22. kritika - Elátkozott hercegnő

Bonjour!
 Köszönöm, hogy itt vagytok és olvassátok a bejegyzéseket! ♥

Előszó
Nos, miután tegnap megkaptátok az téves kritikát, most jönnék azzal, amit valóban megrendelt Alexandra. Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenegyedik fejezet volt!

Fejléc
Általában nem szoktam a címmel kezdeni, és nem is szoktam beleszólni, most mégis megtenném. Kicsit furcsa, hogy németül van rajta a cím, ilyennel eddig nem találkoztam, pontosan ezért tetszett meg annyira. Persze csak miután elolvastam a blogot és a fülszöveget, azután értettem meg, miért is ezen a nyelven került oda. A betűtípus szerintem nagyon is illik a történethez és magához az 'Elátkozott Hercegnő'-höz. Az egyetlen gondom a címmel, hogy a második feléből a 'zessin' alig látszik az azonos színek miatt. A középen lévő lány így kicsiben hibátlannak tűnik, azonban ha felnagyítva nézzük, akkor furcsa, hogy a bal karja ennyire el lett tüntetve, érdemesebb lett volna meghagyni. A bal felső sarokban lévő épület egy hercegnői életet tükröz, ami jó ötlet, attól függetlenül, hogy maga a karakter nem az. Az alatta lévő híd nekem egy jelkép lett, akár annak szánta a készítő, akár nem. Szerintem tökéletes tükrözi a főszereplőnk döntését, miszerint elhagyja eddigi életét, és apja után indul. Először a kettő között húzódó fehér foltot vakítónak találtam és azt hittem nem illik oda. Aztán rájöttem, hogy ez akár a végtelenségre is utalhat, amellett, hogy nem lehetett máshogy megoldani a képet. Bocsánat, mindenben a jót keresem kritikánál, de néha előjön egy gonoszabb megjegyzés. Szóval így összességében az a folt kell oda, így áll össze a kép a végén. A jobb alsó sarokban lévő lépcső kicsit furcsa, eddig nem szerepel a történetben és nem is tudom mire vélni a jelenlétét, egy kicsit elrontja ezzel a fejlécet. A jobb felső sarokban lévő családi ház Ailana egyszerű életére utal, ahol még nem voltak rémálmai és viszonylag nyugodt volt az élete. A virágos bokor kicsit furcsa ott, mégis odaillőnek tűnik. Érdekes a kettőssége, és az első meglepődöttség után már megtetszett, hogy ott van, feldobja a képet.
Értékelés: 5/4.5+
Sajnos itt sem tölti be a fejlécet, ez van az összes képfeltöltőssel. Elnézést ezekért! 

Design
Azt hiszem, ha továbbra is tartom magam a felülről lefelé való elemzéshez, akkor a bal oldallal kell kezdenem, hisz a fejléc mellett ott vannak a buborékok. A 'Fejezetek'-nél előre fel van sorolva húsz fejezet, a meglévő részek pedig linkkel, illetve címmel el vannak már látva. A trailer-re nagyon kíváncsi voltam, vajon hogyan oldja meg Alexandra, hogy valahogy belekerüljön Ailana problémája. Ez nem jelent sajnos meg benne, mégis egy nem is gyors, nem is lassú, pont jó tempójú zene társult a videóhoz, ami feldobta a tartalmát. A 'Díjak'-nál van két problémám, és bár nem szoktam kritikába képet tenni, mégis megmutatnám mi a gondom. Mindkettő tökéletesen látszik rajta, szóval gondoltam miért is ne, ide teszem nektek is.
Nem csak a másolás miatti fehérség rontja el a design-t, hanem az ebből adódó rossz szöveg. Mivel szinte minden blogon más az elrendezés, a sablon, és a beállított szín, méret, és a többi, ezért az is előfordul, hogy a szöveg a képen látható módon összenyomódik egymásra. Alexandra! Azt javaslom, szánj időt a másolásra, ha ilyen, illetve állítsd be a tervezésnél, hogy átlátszó legyen a kijelölés színe. A 'Kritikák'-nál az első két link működik, azonban a másodiknál nem található az oldal, ezt javaslom, korrigáld; ha valaki meg szeretné nézni, ne kelljen keresgélnie. A 'Blogversenyek'-hez és az 'Elérhetőségek & Magamról' részhez nincs közöm, nem is fűznék hozzá semmit. Ezeknél a bubiknál viszont egy picit növelném a betűméretet, a kényelmesebb olvasás miatt. A jobb oldalon lévő modulsávnál ugyan ezt javaslom, elég zavaró, ha közel kell hajolnia az olvasónak ahhoz, hogy el tudja olvasni, emellett pedig el is veszi egy picit a kedvet. Ennek a sávnak megváltoztatnám a színét, mert a hasonló szín miatt majdhogynem egymásba olvad, ami szintén nehezíti az olvasást.
A 'Történet'-hez és az 'Információk'-hoz nincs hozzáfűzni valóm, az 'Olvasók'-hoz is csak annyi, hogy az eggyel lejjebb tenném. A 'Chat' általában jobban érdekli az oldalra tévedőt, de ez részletkérdés. Viszont a csevegőt egy kicsit hosszabbá tenném, jobban illene a design-hoz. Az utolsó három modulról -statisztika, cserék és az írókról- nem tudok mit írni, szóval ez a részleg ennyi lenne.
Értékelés: 5/4

Történet
Sokat gondolkoztam ezek a kritikán, mert egyfajta kettősség van bennem. Egyfelől tetszett, másfelől nem és ez a kettő úgy keveredik, hogy az egész bejön. Igen, tudom, tök hülyeség, de már megszokhattátok volna. A történet kicsit nehézkesen indult meg, tizenegyedik résznél járunk, mégis csak most kezdünk bele igazán. Ez nem is lenne gond, viszont a világról semmit nem tudunk, magáról a környezetről ritkán olvashatunk, és szerintem ez nem csak nekem hiányzik, bár ki tudja. Magára a sztorira nem nagyon szeretnék kitérni, ahogy eddig sem, szóval bocsánat a rövidke véleményezésért. A mini interjúban is előkerül majd az egyik kérdésben a szereplők oldal hiánya, amire itt szeretnék kitérni. Az nem baj, ha nincs, de ilyenkor jó lennének pontos utalások, hogy kit hogyan hívnak, becéznek, amit én itt hiányoltam. Az elején volt olyan pillanat, amikor csak néztem, mert nem értettem, hogy akkor most őt így is hívják-e. Amikor a főszereplőnk beszélgetett neten, mindig Lambert Merks-ként olvashattuk a legjobb barát nevét, szóval mikor Jay-t olvastam, egy pillanatra megálltam és csak néztem, hogy az ki az isten. Utána persze ki lehetett következtetni, de mivel ritkán bukkan fel a másik név, ezért furcsa. Az elején Ailana elmegy a boltba, és mikor visszaér, lehetősége van kihallgatni egy vele kapcsolatos beszélgetést. Az addig oké, hogy kihasználja az alkalmat, azonban ő maga csapta be az ajtót, ő tehet arról, hogy nem tudta meg a folytatást. Ezután viszont szenved, hogy nem tudta meg a folytatást. Ez az elején baromi értelmetlennek tűnt, és be kell vallanom, még mindig értetlenül állok ez előtt és nem tudom a miértre a választ. Ezen kívül van néhány, hogy is fogalmazzak, csúszás a történetben. Például amikor Dian válaszol a saját kérdésére, vagy mikor a gép beszél helyette, mégis elvileg rideg a hangja. Mivel főszereplőnk titokban utazik el, ezért furcsa nekem, hogy a nagymamája tudja hova megy, és véletlenül van ott egy lakás, amit igénybe vehet. Alexanda! Kérlek, fogadd meg a tanácsom, és ne szólj ki az olvasókhoz, mert ez  kizökkenti az embert. Volt, hogy kis apróságokat kezdtél el magyarázni, ezt sem kell. Inkább legyen egy kis dolog, amit nem értünk, mivel nem a történethez kapcsolódik, csak töltelék, ezért úgysem zavar senkit. A kilencedik és tízedik fejezetnél más a szemszög, de a történet ugyanaz, ami elég furcsán jön ki, szinte feleslegessé válik a tízedik. Pedig annyira jó függővége lenne a legutóbb említett fejezetnek, ha a folytatását nem tudtuk volna meg az előző fejezetben. A helyesírás szinte teljesen hibátlan, viszont sok helyen hiányzik a vessző. És most bocsássatok meg, de jön egy kicsit hosszú rész, amit az írónak címeznék, szóval, ha ez nem érdekel, akkor ugorj tovább!
Tehát, Alexandra. Amikor a párbeszédet írod, érdemes kihagyni a kötőjel után egy karaktert, így szebbé válik a külalak. A mondatoknál figyelj oda, hogy ne hagyd le az utolsó szót, mert bár ennek ellenére érthető, akkor is ott a helye. Ez ritkán fordul elő, talán kétszer, ha láttam, de érdemes odafigyelni erre. Néhány résznél fordított szórendet használsz; ez szintén érthető, azonban magyartalan. Néhány helyen pedig lehagyod a szó végét, és bár mindkettő szó értelmes, a másik változatot kellene használni. És egy példa, amit muszáj felhoznom: sajnos a magyar nyelv érdekessé teszi a külföldi szavakat, de muszáj alkalmazkodni. A 'disco' helyett írj diszkót! Tudom, tudom, furcsa, és én se szívesen használom, viszont muszáj. Ha érdekel a történet, nézz be az oldalra!
Értékelés: 10/6

Miért pont ez? "But after a time / I realized that for me to grow / I've got to let go"


Interjú Alexandra G. Summerrel

Furcsa, hogy nincs külön oldal a szereplőkről. Mi ennek az oka? Nem félsz, hogy ennek a hiánya miatt a nevek változatai összekeverik az olvasókat?
"Úgy gondoltam, hogy felesleges.  Szerintem sokkal jobb az,  amikor az olvasó maga képzeli el a szereplőt és így talán jobban beleéli magát a történetbe."

Amikor megláttam az oldalsávba, hogy két dátum között hozod a bejegyzéseket, meglepődtem és egyben kíváncsi lettem. Miért határoztad meg, hogy június 10-e után nem fogsz részt kitenni?
"Nem határoztam meg, hogy június 10-e után nem hozok, csupán azt tüntettem fel, hogy addig akkor tudom kitenni a részt, amikor tudok annyit foglalkozni a bloggal, hogy részt írjak és kirakjam. :)  Az iskola miatt határoztam így, ugyanis rettentő zsúfolt és a gépet már egy ideje hétvégén kapcsolom be, így lassan haladok vele."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"2012 óta írok.  Most készülök egy új blogot nyitni Az éhezők viadala folytatásaként A Tizenkettedik újjáéled címmel. "

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése